fredag 3 mars 2017

Länge leve tofflan!

Det är äntligen helg! Var väldigt välkommet. Det har varit många långa dagar på jobbet denna veckan. Min föregångare Cina avslutade sina sista dagar med utvecklingssamtal, där jag suttit med för att bli uppdaterad och samtidigt få möjlighet att träffa föräldrarna till mina elever. I tisdags gjorde Cina sin sista dag, sen var jag all by my self, men det har fungerat utan problem... Eleverna har hunnit vänja sig vid förändringarna i undervisningen under månaden som gått.  

Veckan har oxå inneburit att jag har gjort om klassrummet till mitt, med allt vad det betyder. Vänta är inte min starka sida, så jag tog tag i ommöbleringen själv. Lärarens skrivbord och elevernas bänkar har jag slängt ut, hurtsar, bord och tillfälliga samlingsstolar har jag tagit in. Nya stolar är beställda, giftfria skulle det visst va..... 

Arbetsplatsen börjar också arta sig. Har fått upp hyllor vid skrivbordet, så nu kan jag så smått börja ta med och tömma flyttkartongerna som fortfarande står ouppackade i garaget. 

Så som sagt, helgen känns väldigt välkommen efter allt slit.  

Till sist... 

Måste bara visa mina hemklickade tofflor! Mohedatoffeln har utförsäljning, så man kan fynda! Länge leve tofflan! Fler till samlingen! Har ett par bruna och svarta sen tidigare, men man måste ju ha ett par vita också! Nu får det gärna bli varmare ute, så jag kan börja använda dom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!