fredag 17 mars 2017

Jag försökte iaf...

Varit på lunchdate med stora dottern idag. Försökte vidga hennes kulinariska vyer och föreslog Miro med vegansk och vegetarisk buffémeny, men även kött och fisk som tillbehör. Hade en trevlig matupplevelse där med Hammar i höstas, men det hjälpte föga för att övertala henne, siktet var redan inställt på asiatiskt för mathildas del. 

Efter div medvetna val på tallriken tänkte jag att det kanske var dags att pröva lite sushi igen, för att se om smaklökarna utvecklats något sen jag smakade sist för typ sex år sedan. Det ser ju väldigt gott ut ju. 


Svaret på det är att det är väldig tur att det fanns wasabi på tallriken. Tillräckligt mycket av wasabi tar nämligen bort mycket av smaken på sushibitarna. En lyckades jag få ner frivilligt, övriga hjälpte inte ens wasabin till för att jag skulle kunna äta upp det. Lite kred ska jag väl dock ha för att jag iaf försökte! Får väl se om sex nya år om det går bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!